![](/blueprint/servlet/resource/image/28784/buehne_text/820/460/b8d66d4e5ef3c86d2fe13731ba55e486/OC/video-preloader-image.gif)
![](/blueprint/servlet/resource/image/28784/buehne_text/820/460/b8d66d4e5ef3c86d2fe13731ba55e486/OC/video-preloader-image.gif)
TERRA TRAC na sklízecí mlátičce LEXION.
![](/blueprint/servlet/resource/image/2175510/inline_l_m/820/360/d02b64378433118077736b40d0e3da70/nw/terratrac_test-400x225--2-.jpg)
Pásový podvozek TERRA TRAC se osvědčil na sklízecích mlátičkách za více než 20 let praktického použití a neustále se vyvíjí, aby splňoval vysoké požadavky našich zákazníků. Dnes je přibližně třetina všech sklízecích mlátiček LEXION a polovina hybridních strojů LEXION vybavena podvozkem TERRA TRAC.
Naši zákazníci si cení především:
- Šetrného přístupu k půdě díky tlaku na půdu menšímu o 66% než u kolových strojů (Cranfield University, 2006)
- Rychlého přemístění s rychlostí až 40 km/h a přepravní šířky, která je v souladu s obecnými omezeními silničního zákona
- Vysokého jízdního komfortu díky patentované kinematice a inteligentní koncepci odpružení podvozku
- Vyššího výkonu při sklizni díky dlouhému pracovnímu nasazení a dobré trakci s minimálním prokluzem
- Tichého vedení čelního adaptéru a stabilního chování na trati díky klidným jízdním vlastnostem
- Vysoké stability v bočním svahu díky velké styčné ploše
- Potenciálu úspory nákladů díky ochraně struktury půdy a malým nákladům při následujícím zpracování půdy
![](/blueprint/servlet/resource/image/2175474/inline_l_l/820/460/d90229d9f3d8e78692454c6ec590423b/ZB/301205_3a.jpg)
Dobrý jízdní komfort, velká pojezdová rychlost a malá přepravní šířka usnadňují a urychlují přemisťování.
![](/blueprint/servlet/resource/image/2175470/inline_l_l/820/460/c5b8621892877c75d738bdb4148c4d05/hG/278183.jpg)
Zejména s širokými adaptéry podvozky TERRA TRAC významně přispívají k rovnoměrnému a klidnému vedení žacího ústrojí.
![](/blueprint/servlet/resource/image/2175472/inline_l_l/820/460/430cb095eaae1014f2703b21121d3b7b/pA/301204_4a.jpg)
Nové pojezdové pásy: nově vyvinutý pojezdový pás se změněným uspořádáním figur dezénu vydrží déle těžké zatížení při jízdě na silnici.
![](/blueprint/servlet/resource/image/2175512/inline_l_l/820/460/e98e65267f05e3d8c7b4ad2b3fc3f290/IT/terratrac_test-400x225_4b.jpg)
Pro různé modely LEXION jsou k dispozici celkem čtyři různé pásové podvozky TERRA TRAC ve třech šířkách: 635 mm, 735 mm a 890 mm pro obilí a 890 mm pro rýži.
LEXION TERRA TRAC na zkušební stanici.
Není náhodou, že pásové podvozky TERRA TRAC jsou světovým lídrem v zemědělství. V praxi se koncepce pohonu osvědčila tisíckrát. Výhody byly vědecky prokázány studií na Cranfield University ve Silsoe, Velká Británie (2006). Zde bylo zhutnění půdy stanoveno pomocí penetrometru a byly zjištěny jasné rozdíly mezi pneumatikami a pásy:
- V porovnání s velikými pneumatikami 800/65 R 32 snižuje podvozek TERRA TRAC tlak na půdu sklízecí mlátičky asi o 66% a udržuje ho na nízké hodnotě 0,8 barů, který šetří půdu.
- I přes velkou hmotnost zaručuje systém TERRA TRAC mnohem menší degradaci půdy. V hloubce mezi 10 a 60 cm to odpovídá průměrně o 65% menší degradaci půdy dle studie ve srovnání s pneumatikami 900/60.
- Pásy nejdříve vykazují silnější zhutnění do hloubky 12 cm - pod touto úrovní se zhutnění rychle snižuje. V hloubce 40 cm již neexistuje statisticky významný rozdíl vůči nezhutněné půdě. (U pneumatik se stlačení zvyšuje až o 20 cm a zůstává téměř konstantní až do 70 cm.)
- Prokazatelné zhutnění půdy díky pojezdovému ústrojí zůstává blízko povrchu půdy, takže zhutnění může být odstraněno běžnými opatřeními pro zpracování půdy.
- Pásový podvozek opouští „jízdní stopu“, na které jedou zadní pneumatiky, takže se zamezí dalšímu zhutňování.
- V důsledku velmi snížené spotřeby výkonu v následném zpracování půdy jsou náklady na palivo a práci sníženy.
- Měřené zhutnění půdy způsobené pneumatikami a pásovým podvozkem
Zdroj: Dirk Ansorge, Cranfield University, Silsoe (2006)
- Změřená tažná síla pro hluboké kypření po přejezdu pneumatik a pásového podvozku
Výhody pro následné zpracování půdy:
V důsledku nižšího zhutnění půdy se může při dalším zpracování půdy šetřit palivo a pracovní doba. Tažná síla potřebná k hlubokému kypření ve 45 cm je po přejezdu pásovým pohonem o 36% nižší než po použití kolové sklízecí mlátičky. Mělčí zhutnění pásy umožňuje snížení pracovní hloubky až o 10 cm, čímž se dále snižuje potřeba tažného výkonu z 240 k na 88 k. To odpovídá snížení spotřeby výkonu o 63%.
Zdroj: Dirk Ansorge, Cranfield University, Silsoe (2006)